Uppföljning av leverantörer

Som en del vårt ansvar för att upphandla tjänster inom sotning och brandskyddskontroll ingår även ansvar att följa upp den leverans som beställts, samt redovisa det för allmänheten. Uppföljning av leverantörer görs minst tre gånger om året och innehåll samt omfattning på dessa uppföljningar kan variera. Hittills har följande områden undersökts och sammanställts:

  • Övergripande statistik omfattande exempelvis antal och typ av eldstäder, förelägganden, antal rengöringar och kontroller, antal egensotare, mm.
  • Efterlevnad av frister för kontroll- och sotningsintervall
  • Efterlevnad av taxor (avgifter)
  • Taksäkerhet och arbetsmiljö

 

Sammanställningarna över de uppföljningar som genomförts presenteras nedan. Om du önskar ytterligare eller mer specifik information, eller har önskemål om framtida kontrollpunkter så går det bra att höra av sig till oss.

Dokument från uppföljning:

uppfoljning_MSB_Q1_2018.pdf

uppfoljning_taksakerhet_Q2_2018.pdf


Larm  
221205 kl 13:45
Automatlarm
Kommun: Säter Station: 1000 Borlänge Automatlarm utan risk för brand. […]
221205 kl 12:07
Automatlarm
Kommun: Borlänge Station: 1100 Borlänge Automatlarm utan risk för brand. […]
221205 kl 11:45
Trafikolycka - singel
Kommun: Borlänge Station: 1000 Borlänge Singelolycka, personbil som kört in i träd. Endast föraren i bilen, ej fastklämd […]
221205 kl 10:33
Interna brandlarm
Kommun: Borlänge Station: 1000 Borlänge Ej brand, ej behov av Rtj[…]
221204 kl 17:00
Trafikolycka - singel
Kommun: Rättvik Station: 3500 Rättvik Trafikolycka älgolycka, Rv70. Personbilen bärgas från platsen. […]
Visa mer