Uppföljning av leverantörer

Som en del vårt ansvar för att upphandla tjänster inom sotning och brandskyddskontroll ingår även ansvar att följa upp den leverans som beställts, samt redovisa det för allmänheten. Uppföljning av leverantörer görs minst tre gånger om året och innehåll samt omfattning på dessa uppföljningar kan variera. Hittills har följande områden undersökts och sammanställts:

  • Övergripande statistik omfattande exempelvis antal och typ av eldstäder, förelägganden, antal rengöringar och kontroller, antal egensotare, mm.
  • Efterlevnad av frister för kontroll- och sotningsintervall
  • Efterlevnad av taxor (avgifter)
  • Taksäkerhet och arbetsmiljö

 

Sammanställningarna över de uppföljningar som genomförts presenteras nedan. Om du önskar ytterligare eller mer specifik information, eller har önskemål om framtida kontrollpunkter så går det bra att höra av sig till oss.

Dokument från uppföljning:

uppfoljning_MSB_Q1_2018.pdf

uppfoljning_taksakerhet_Q2_2018.pdf


Larm  
220117 kl 02:20
Automatlarm
Kommun: Falun Station: 2000 Falun Händelse utan risk för brand […]
220117 kl 00:40
Hinder på väg
Kommun: Ludvika Station: 4000 Ludvika Träd som blockerar vägen. […]
220116 kl 23:51
Lösa föremål
Kommun: Falun Station: 2500 Grycksbo Plåttak som blåst över till grannen och riskerar att blåsa in i dennes fastighet. Grycksbo åker dit och förankrar taket. […]
220116 kl 22:29
Hinder på väg
Kommun: Falun Station: 2300 Bjursås Träd som halvt ligger över rv 69. Låg på sidan vi vår framkomst så vi lämna utan åtgärd. […]
220116 kl 22:19
Brand ute - fordon
Kommun: Borlänge Station: 1000 Borlänge Ingen brand i fordon, arbete med att värma upp asfalten pågick. […]
Visa mer