Uppföljning av leverantörer

Som en del vårt ansvar för att upphandla tjänster inom sotning och brandskyddskontroll ingår även ansvar att följa upp den leverans som beställts, samt redovisa det för allmänheten. Uppföljning av leverantörer görs minst tre gånger om året och innehåll samt omfattning på dessa uppföljningar kan variera. Hittills har följande områden undersökts och sammanställts:

  • Övergripande statistik omfattande exempelvis antal och typ av eldstäder, förelägganden, antal rengöringar och kontroller, antal egensotare, mm.
  • Efterlevnad av frister för kontroll- och sotningsintervall
  • Efterlevnad av taxor (avgifter)
  • Taksäkerhet och arbetsmiljö

 

Sammanställningarna över de uppföljningar som genomförts presenteras nedan. Om du önskar ytterligare eller mer specifik information, eller har önskemål om framtida kontrollpunkter så går det bra att höra av sig till oss.

Dokument från uppföljning:

uppfoljning_MSB_Q1_2018.pdf

uppfoljning_taksakerhet_Q2_2018.pdf


Larm  
210413 kl 20:21
Vattenskada
Kommun: Ludvika Station: 4000 Ludvika […]
210413 kl 15:09
Brand i byggnad
Kommun: Falun Station: 2300 Bjursås Popcornpoppning orsakade brand på spis. Branden släckt innan räddningstjänstens framkomst.[…]
210413 kl 14:07
Brand i byggnad
Kommun: Borlänge Station: 1000 Borlänge Bränd mat i micro orsakade rökutveckling, ingen brand.[…]
210413 kl 11:18
Automatlarm
Kommun: Ludvika Station: 4000 Ludvika […]
210413 kl 07:04
Automatlarm
Kommun: Gagnef Station: 1700 Gagnef […]
Visa mer