Uppföljning av leverantörer

Som en del vårt ansvar för att upphandla tjänster inom sotning och brandskyddskontroll ingår även ansvar att följa upp den leverans som beställts, samt redovisa det för allmänheten. Uppföljning av leverantörer görs minst tre gånger om året och innehåll samt omfattning på dessa uppföljningar kan variera. Hittills har följande områden undersökts och sammanställts:

  • Övergripande statistik omfattande exempelvis antal och typ av eldstäder, förelägganden, antal rengöringar och kontroller, antal egensotare, mm.
  • Efterlevnad av frister för kontroll- och sotningsintervall
  • Efterlevnad av taxor (avgifter)
  • Taksäkerhet och arbetsmiljö

 

Sammanställningarna över de uppföljningar som genomförts presenteras nedan. Om du önskar ytterligare eller mer specifik information, eller har önskemål om framtida kontrollpunkter så går det bra att höra av sig till oss.

Dokument från uppföljning:

uppfoljning_MSB_Q1_2018.pdf

uppfoljning_taksakerhet_Q2_2018.pdf


Larm  
210124 kl 18:34
Sjukvårdslarm
Kommun: Säter Station: 1400 Säter […]
210124 kl 07:35
Sjukvårdslarm
Kommun: Rättvik Station: 3500 Rättvik […]
210124 kl 01:33
Övrigt räddning
Kommun: Rättvik Station: 3500 Rättvik […]
210123 kl 23:39
Sjukvårdslarm
Kommun: Falun Station: 2500 Grycksbo […]
210123 kl 22:50
Automatlarm
Kommun: Falun Station: 2000 Falun […]
Visa mer