Uppföljning av leverantörer

Som en del vårt ansvar för att upphandla tjänster inom sotning och brandskyddskontroll ingår även ansvar att följa upp den leverans som beställts, samt redovisa det för allmänheten. Uppföljning av leverantörer görs minst tre gånger om året och innehåll samt omfattning på dessa uppföljningar kan variera. Hittills har följande områden undersökts och sammanställts:

  • Övergripande statistik omfattande exempelvis antal och typ av eldstäder, förelägganden, antal rengöringar och kontroller, antal egensotare, mm.
  • Efterlevnad av frister för kontroll- och sotningsintervall
  • Efterlevnad av taxor (avgifter)
  • Taksäkerhet och arbetsmiljö

 

Sammanställningarna över de uppföljningar som genomförts presenteras nedan. Om du önskar ytterligare eller mer specifik information, eller har önskemål om framtida kontrollpunkter så går det bra att höra av sig till oss.

Dokument från uppföljning:

uppfoljning_MSB_Q1_2018.pdf

uppfoljning_taksakerhet_Q2_2018.pdf


Larm  
191205 kl 07:23
Automatlarm
Kommun: Falun Station: 2000 Falun […]
191205 kl 03:18
Sjukvårdslarm
Kommun: Gagnef Station: 1800 Mockfjärd […]
191205 kl 00:24
Annat
Kommun: Borlänge Station: 1000 Borlänge Lyfthjälp […]
191204 kl 19:36
Brand i byggnad
Kommun: Borlänge Station: 1000 Borlänge Huvudsäkring som gått sönder, ingen brand. […]
191204 kl 16:22
Trafikolycka - flera fordon
Kommun: Borlänge Station: 1000 Borlänge Två personbilar som kolliderat.[…]
Visa mer